YALOVA – Çiftlikköy Belediyesi, Muharrem Ayı dolayısıyla düzenlediği geleneksel Aşure Günü etkinliğinde ilçe genelinde 5 bin kişilik aşure ikramında bulundu. 23 Nisan Meydanı’nda gerçekleştirilen etkinlikte vatandaşlar yoğun ilgi gösterirken, birlik, beraberlik ve paylaşma kültürü bir kez daha ön plana çıktı.
23 Nisan Meydanı’nda Yoğun Katılım
Çiftlikköy Belediyesi tarafından organize edilen Aşure Günü etkinliği, cuma namazının ardından 23 Nisan Meydanı’nda kurulan stantta gerçekleştirildi. Programa Çiftlikköy Belediye Başkanı Adil Yele, Belediye Meclis Üyesi Ebru Filiz ve Yalova Tokatlılar Derneği Başkanı Ömer İncebiz de katıldı.
Etkinliğe yoğun ilgi gösteren vatandaşlar, belediye tarafından hazırlanan aşurelerden alarak Muharrem Ayı’nın manevi atmosferini birlikte yaşadı. Kısa sürede dağıtılan aşureler, vatandaşlardan büyük beğeni topladı.

Başkan Adil Yele Vatandaşlara Kendi Elleriyla Aşure İkram Etti
Etkinlikte kazan başına geçen Çiftlikköy Belediye Başkanı Adil Yele, vatandaşlara aşureyi kendi elleriyle ikram etti.
Muharrem Ayı’nın dayanışma ve paylaşma duygularını güçlendirdiğini belirten Başkan Yele, etkinliğin önemine dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı:
“Birlik, beraberlik ve paylaşmanın simgesi Aşure Günü vesilesiyle cuma namazı çıkışında hemşehrilerimizle bir araya geldik. Bereketin ve paylaşmanın güzelliğini yaşadığımız bir aşure günü etkinliği gerçekleştirmiş olduk. Tüm hemşehrilerimize afiyet olsun.”
İlçe Genelinde 5 Bin Aşure Dağıtıldı
Çiftlikköy Belediyesi Sosyal Hizmetler Müdürü Emel Kaya ise etkinliğin yalnızca ilçe merkeziyle sınırlı kalmadığını belirtti.
Kaya, ilçe merkeziyle birlikte köylerde bulunan camilerde de aşure dağıtımı gerçekleştirildiğini ifade ederek, toplam 5 bin kişilik aşurenin vatandaşlara ulaştırıldığını söyledi.


Dayanışma ve Paylaşma Geleneği Yaşatıldı
Muharrem Ayı’nın en önemli geleneklerinden biri olan aşure ikramı kapsamında gerçekleştirilen etkinlik, Çiftlikköy’de toplumsal dayanışma ve paylaşma kültürünü pekiştirdi. Belediye ekiplerinin koordinasyonunda gerçekleştirilen organizasyonda vatandaşlar hem aşure ikramından faydalandı hem de birlik ve beraberlik mesajları verdi.
Çiftlikköy Belediyesi, sosyal belediyecilik anlayışı doğrultusunda düzenlediği bu tür etkinliklerle vatandaşları bir araya getirmeye ve kültürel değerleri yaşatmaya devam ediyor.


















