Yalova Belediyesi, çevre kirliliğine neden olan moloz, inşaat atıkları ve kaba atıklara karşı denetimlerini artırarak kent genelinde kapsamlı bir çalışma başlattı. Şehrin farklı noktalarında gerçekleştirilen denetimlerde doğaya gelişigüzel bırakılan atıklar temizlenirken, çevreyi kirleten kişi ve kuruluşlar hakkında yasal işlem uygulanıyor.
Yalova Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü ekipleri, özellikle kırsal alanlar ve boş arazilere bırakılan moloz ile inşaat atıklarının önüne geçmek amacıyla çalışmalarını yoğunlaştırdı. Denetimlerde teknolojik imkanlardan da yararlanan ekipler, belirlenen noktalara yerleştirilen fotokapan sistemleri sayesinde çevreyi kirleten kişi ve araçları tespit ediyor.

Fotokapanlarla Anlık Denetim
Fotokapan sistemleriyle kaydedilen görüntüler doğrultusunda, çevreye izinsiz şekilde atık bırakan kişi ve araçlar hakkında ilgili mevzuat kapsamında idari işlem uygulanıyor. Belediye ekipleri, hem çevre kirliliğini önlemek hem de doğal alanları korumak amacıyla denetimlerin aralıksız sürdürüleceğini belirtti.

“Doğamızı Hep Birlikte Koruyalım”
Yalova Belediyesi’nden yapılan açıklamada, çevrenin korunmasının yalnızca kamu kurumlarının değil, tüm vatandaşların ortak sorumluluğu olduğuna dikkat çekildi.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Yalova’mızın eşsiz doğasını gelecek nesillere temiz ve sağlıklı şekilde bırakabilmek için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Doğaya bırakılan moloz, inşaat atığı ve kaba atıklarla mücadelemiz kararlılıkla devam edecek. Vatandaşlarımızdan da çevre konusunda duyarlı olmalarını ve atıklarını belirlenen alanlara bırakmalarını önemle rica ediyoruz.”
Yalova Belediyesi, çevre kirliliğiyle mücadele kapsamında hem denetimlerini hem de farkındalık çalışmalarını sürdüreceğini belirterek, doğayı koruma konusunda tüm vatandaşları duyarlı olmaya davet etti.


















